Kundkommunikation

Beskrivning

Utbildningen vänder sig till personer som har direkt kundkontakt och riskbedömer eller skadereglerar försäkringar där en viktig del är att kunna hantera sköta svåra samtal och besvara kundernas frågor professionellt. Utbildningen inleds med en enklare förstudie av deltagarnas personliga egenskaper. Utifrån denna studie byggs utbildningen upp där det huvudsakliga syftet är att stärka den enskilde individens självförtroende och engagemang samt att öka deltagarnas förmåga att ta ansvar för kundkontakter med ett stärkt kundförtroende som följd. Genom att förstå sin egen kommunikationsstil så skapar deltagarna konkreta verktyg att möta kunderna på bästa sätt utifrån några viktiga kriterier: information, försäljning, kommunikationsskillnader, anpassat budskap och fallgropar.

Innehåll
Våra föreställningar och vår världsbild
Rollen som skadereglerare/riskbedömare
Bli din egen coach för din framgång
Egen IPU Profilanalys
Beteendestilar i teori och praktik.
Kundmötesstrategier
Frågemetodik och aktivt lyssnade
1:a intrycket – Hur vill du bli uppfattad?

Kursen ingår i följande program

Diplom – Personskadereglering – Akutskador

Anmälan

  • * *
  • *
  • * *
  • Klicka här om detta även är faktura adress

  • *

Fakta

Programstart
2014-10-06
Antagning sker löpande
 
Tid
Kursen omfattar tre dagar, 6-8 oktober
Plats
Executive Conference Center Stockholm
Språk
Svenska
Pris
18 000 SEK (Ex moms)

kontakt och anmälan

Ga till anmälan



Nyhetsbrev

Skriv din e-postadress i rutan nedan för att prenumerera på vårt nyhetsbrev.

IFU

en del av IFL vid Handelshögskolan i Stockholm
Sveavägen 63, Box 45180, 104 30 Stockholm
Tel: 08-586 175 00, Fax: 08-31 43 60

E-post: info@ifu.se

Följ oss på webben

en del av IFL vid Handelshögskolan i Stockholm
Sveavägen 63, Box 45180, 104 30 Stockholm
Tel: 08-586 175 00, Fax: 08-31 43 60

E-post: info@ifu.se